Traktorom do Južnog pola

Holanđanka Manon Osevort (38) nakon što je prešla cio afrički kontinent, odlučila je da svoju avanturu nastavi do Južnog pola.


Kada su je pitali kako ljudi reaguju na njenu ideju da na traktoru pređe 4.500 kilometara preko leda i snijega, odgovorila je: "Svi misle da sam luda. Ali samo dok me ne upoznaju".


Prije polaska na ekspediciju, Manon provjerava svoj veliki crveni traktor marke Mašey-Ferguson sa ojačanim gumama, smješten u hangaru u Kejp Taunu, u Južnoj Africi.

Do ruske istraživačke stanice Novolazarevskaja, na obali Antarktika, prevešće je ruski teretni avion. Onda će se 21. novembra otisnuti na Južni pol, da bi se potom vratila u rusku bazu.


Traktor će morati da ide 24 časa kako se ne bi smrznuo. Tim ritmom, Manon se nada da će prelaziti od 100 do 200 kilometara dnevno i da će trasu završiti za četiri do najviše šest nedjelja.

Društvo će joj praviti Nikola Bašele, francuski mehaničar koji će se s njom smjenjivati za upravljačem traktora, kao i šest drugih osoba, među kojima TV ekipa koja će dokumentovati njenu avanturu.



Manon je na ovu ideju došla još 2005. godine kada je kao glumica i rediteljka postavila komad o djevojčici koja na traktoru odlazi na kraj svijeta. Poželjela je da i sama ostvari jednu takvu pustolovinu.

"U Egiptu, Sudanu, ljudi su se smijali kad su vidjeli ženu za traktorom, a ja sam pomogla automobilima i kamionima koji su bili u kvaru na putu", podsjeća se ona. "Imala sam 27 godina kada sam krenula na put, a kada sam stigla u Namibiju, shvatila sam da ću napuniti 33 godine i pomislila sam da nikada neću stići na cilj", kazala je Manon.

Od tada je napisala knjigu, prodala majice sa slikom traktora, rodila dijete, postala aktivna na internetu i pronašla sponzore za nastavak putovanja.


Kada stigne na Južni pol, Manon obećava da će napraviti ogromnog Sneška Belića u čiji će stomak zakopati "vremensku kapsulu" koja će moći da se otvori za 80 godina.

"Želim da napravim kapsulu sa snovima svijeta kako bi djeca i ljudi u budućnosti mogli da saznaju o čemu smo sanjali, a ne samo o politici i ratovima", objasnila je ona.

Jedino zbog čega žali je što će Božić provesti usred sniježne pustinje Antarktika umjesto sa svojom čćerkom.










putovanja

Post A Comment:

0 comments: